Google+ Badge

piątek, 24 maja 2013

Moje gotowanie kwiecien-maj:)

A to sie jadlo u mnie w domu w ostatnim czasie.
Wiele dan powtarzam,a na nowe ostatnio nie mialam czasu.
Jedynie zrobilam ciastka smietankowe-przepis hiszpanski.Alicia -mama kolezanki mojej Sary opowiadala mi o super dobrych ciastkach smietankowych co jadla na polnocy Hiszpani.
Nabralam na nie ochote.Chodz sa ze smietana i moja corcia nie moze ich jesc to zrobilam kilka/nascie:)pyszne.Juz nie mowie jakie byly zaraz po wyciagnieciu z piekarnika.Niebo w gebie:)
Ty/Wy moze czesto takie jadasz/ cie ale u nas juz od dlugiego czasu wszystko co zawiera mleko jest wykluczone z jadlospisu.

a o to przepis:)Ciastka smietankowe:)

 Jak mamy ochote na acelgas to je robie w ten sposób,bo nam najbardziej smakuja:) Moja siostra zadko je robi,a ja to nawet czasami do lentejas dodaje. przepis acelgas babci

 Do tego usmazylam schab z koscia i jedzonko gotowe:)


Zrobilam tez besugo.Ryba ktora swietuje na stolach wigilijnych, a j kupilam ja pierwszy raz.Dosc droga ryba.Cena jak za bogavante:)

Jak znajde kiedy jakas "cudowna" na nia obnizke od razu kupie:)Kurcze jaka dobra ryba:)No i tez przepis ok:)polecam:)


Zrobilam tez pieczarki na czosnku.Sara miala je w szkole.Nam smakuja,ale jej nie.Oznajmila,ze pieczarki na czosnku nie bedzie w szkole jadla! no i masz...



Kupilam ich wiecej,wiec zrobilam je z jajkiem przepiorczym i prawdziwkmi+ noga z baranka pieczona:)
no i nie jedz!badz tu zdrowy! 
Bardzo smaczne.Najwiecej ich zjadlam ja.
Zbliza sie wesele siostry.Ten brzuszek co sie pojawil trzeba zniszczyc.Boze! znowu dieta!


Zrobilam tez churros Churros sa tradycyjnym tlustym wypiekiem.Sprzedawane sa w sklepach co sie nazwywaja churrerias(czytaj czurrerías)Mam akurt jeden blisko domu.Przewaznie je sie same lub maczane w filizance czekolady.Mozesz tez posypac cukrem pudrem.
 Skladniki proste i szybko sie je robi.Jak masz churrerie do robienia ich.Wlasnie sobie ja kupilam,bo do tej pory uzywalam mange pastelera-rekaw cukierniczy.Sporo sie przy nich zawsze nameczylam.



  Forma tradycyjna to ta wyzej po prawej stronie i w srodku kolo serca -cos takiego jak kolko krzywe,ale tez mozna zrobic je dlugie.
 Serduszka wygladaja slicznie.Bez zadnego wysilku je zrobisz.Ciasto super,nie klei sie do rak.Wyjda ci fajne:)
Naj najlepsze churros sa robione w domu.Niekoniecznie w moim hehe:)Raz na jakis czas je robie.Sa pyszne:)Polecam:)




No i kolejny razcocido madrileño Siostra go nie robi w domu,ale dzieci w szkole jedza czesto.Nam bardzo smakuje.Ciecierzyca gotuje sie razem z wszystkim miesem i warzywami.Ma przedobry smak.

 

 2 tygodnie temu upieklam jagniecine Nic prostrzego.Kupisz nozke baranka,posolisz i upieczesz.Mozesz piec razem z ziemniakami,a zwlaszcza z tymi teraz,ziemniakami nowymi smakuje zara....bardzo:)chlapniesz troche wody aby bylo ciut sosiku i wiecej tluszczu do zjedzenia (zart)i gotowe,pyszne jedzonko.








Kilka dni temu zrobilam krem z warzyw.Czesto krem-pure robie.Dzis nawet zrobilam z witlinkiem i z cukinia:)



Ten byl z piersa z kurczaka+ warzywa.Groszek,por,marchewka i ziemniak.Dodasz soli lub troche kostki rosolowej i ok:)dzieci zawsze z checia jedza:)a i lepiej dla tych malych niejadkow,bo nie widza warzyw.


Dzis zrobilam parowki gotowane z warzywami-salchichas guisadas-przepis z poludnia HiszpaniNie mialam ochoty gotowac,ale cos trzeba jesc.Zwlaszcza synus,bo ja od dzis na diecie.
SWINIE ukradly mi w nocy samochod.Moze gdzies go widziales? czerwony wolkswagen z 2 siedzonkami dla dzieci!
 :)
no i tak to kurde jest...

Polecam tez parowki na parówki na winie-przepis Isabel


Jedlismy tez dorade ze szparagami.Teraz mozna je kupic w dobrej cenie.Zrobilam tez groszek i jedzonko super:)ryby trzeba jesc:)tak czy nie?








 No i zrobilam tez espirales con champiñones czyli makaron swiderki z pieczarkami i nasza polska super kielbasa.No,super to akurat moze i nie byla,ale dalo sie zjesc,a zwlaszcza podsmazona,slicznie przyrumieniona to sama sie prosila aby ja zjesc:)
 Skladniki mozesz zmienic,dodac jakie ci pasuja.Tym razem nie dalam cukini,ani schabu za to groszek:)
Fajnie wyglada danie i tez oczywiscie smakuje jak dodasz makaron kolorowy-przepis na to danie
lazitos-kokardki
 Wyjatkowo mi to danie smakuje.Zawsze na koncu posypie cebula w proszku.


Kilka dni temu Sara miala fasole kolorowa w szkole,wiec i w domu tez:)Niby tak samo sie robi,a jednak kilka malych zmian i danie wychodzi inne.Sosik byl super smaczny.

Zkolorowych fasoli kiedys zrobilam to daniefasola chicharos(czicziaros)Jeszcze kiedys moze ja zrobie.Dam jej jeszcze jedna szanse,ale obowiazkowo musi wyjsc lepsza.
Moje zupy -spis
Zrobilam tez biala fasole z chorizo i uchem wieprzowym
ale kolorowej fasoli z czorizo  nie znalazlam na blogu.Zaponialam napisac:)
Ten przepis rowniez jest latwy i go polecam razem z przepisem na biala fasole z chorizo i uchem wieprzowym. 

 Chorizo z pokrojonych uchem.Pamietaj,ze ucho czy nozka wieprzowa musi byc gotowana wczesniej,pozniej dopiero dodajesz reszte skladnikow:),bo jak nie bedzie twarde i do kitu zarcie:(
a to taper przygotowany do szkoly.
   




Oczywsicie zrobilam tez  FideúaTo danie chyba razem z   czarnym ryzemnajczesciej gosci u nas na stole:),bo jest smaczne:)
Potrzebujsze owoce morza+osci na bulion rybny+makaron.Wiesz,ze sukces fideúa zalezy od bulionu!Pychota:)Polecam danie:)




Zrobilam tez filety ruskie w sosieWyciaglam za duzo miesa mielonego i cos trzeba bylo zrobicDodalam inne wino biale i juz Kaz marudzil,ze co ja tam w daniu pozmienialam.A co?przywiozl mi inne wino,to co dalam co mialam.
Tak,ze nie zniechecaj sie jezeli cos ci nie wyjdzie.Wystarczy czasami co zmienic i....masz babo placek:)
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej:)zaszczyt mieć cię tutaj.Prosze nie zapomnij napisac komentarz.Korzyści jakie otrzymuje z mej pracy są wlasnie komentarze:)Dziekuje i serdeczne pozdrawiam:)